-5.2 C
София
неделя, 23 януари 2022 г.

Две художнички изследват времето и пространството в обща изложба

Снимка: Галерия Аросита / Arosita gallery – gallery for contemporary art

Експозицията „По средата“ на Десислава Унгер и Ленче Андонова ще бъде представена в галерия “Аросита” с вернисаж на 4 януари от 18 часа.

Тази изложба разглежда представата за времето и пространството. Времето като реалност, в която всеки един от нас живее и създава.
Творбите на двете художнички са отражения на реалността чрез лични преживявания, движещи се между абстрактни пейзажи и прецизно изрисувани форми. В тях се създава междинно, безвремево пространство, където се срещат идеите им, там някъде по между, по средата се ражда емоционален пейзаж, символ на времето, което тече или спира.

В монументалната графика на Десислава Унгер откриваме една самотна къща в средата на идиличен планински пейзаж. Къщата е в центъра на пространството, в центъра на света или центърът е самият човек, движещ и променящ се. В серията рисунки „Във вихъра“ се преплитат няколко пласта развихрени цветни петна и конкретни форми, символи на границата с невидимото. Десислава Унгер се интересува от човека, от болката и мечтите му, от важността на съществуването му, от животът, който се противопоставя на хаоса и зависимостта ни един от друг.

Ленче Андонова анализира темата за времето чрез спомените, чрез натрупването и наслагването на обекти, понякога до степен на изличаването им. Серята „Reminiscence“ се състои от картини, вдъхновени от избледняващи спомени. Колажи с пощенски марки са покрити с хартиени плътни облаци, поглъщащи съществуващият образ. Te създават непрозрачнa тъкан, която оставя само няколко неясни форми на заден план, като далечен спомен.
„Calendula“, е композиция от малки обекти, вдъхновена от архитектурата на растенията, техният филотаксис, естествената им геометрия, която се претопява в монохромни спирали.
Самият процес на натрупване и колекциониране на обектите, като материал за произведенията продължава понякога с години. Повтаряемостта, отстраняването на обекта от контекста и употребата му, в случая – пощенски марки, торбички от чай, използвана хартия и бирени тапи, изследва паметта на материала и границите му на повторна употреба и трансформация.

Десислава Унгер и Ленче Андонова завършват заедно живопис в Националната художествена академия в ателието на Андрей Даниел. От тогава ги свързва близко приятелство, споделяне на идеи и общи проекти. Живеят в различни държави и пътищата им се засичат по средата в София.

 

Източник: галерия “Аросита”

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

google-site-verification: google8d719d63843e6dc9.html