14.1 C
София
четвъртък, 26 май 2022 г.

Разликата в снегопочистването на пътищата между България и Сърбия

ТРЕЙС Сърбия се грижи за 1500 км. републиканска и 350 км. общинска пътна мрежа

Роден  в Босилеград, Р Сърбия, инж. Спасов завършва магистърска степен в Университета по архитектура, строителство и геодезия, специалност „Транспортно строителство“.  През 2017 година той придобива магистърска образователна степен по „Международни икономически отношения“ в Университета за национално и световно стопанство, София.

Снимки: „Трейс груп холдинг“АД

През 2010 г., инж. Спасов стартира своята професионална кариера в структурата на „Трейс Груп Холд“ АД . Първата му мениджърска позиция е в „Трейс Кърджали“, а от 2015 г. изпълнява длъжността Изпълнителен директор на „Трейс ПЗП Враня“ в Р Сърбия. През 2018 г., „Трейс ПЗП Враня“ се влива в „Трейс ПЗП Ниш“ и инж. Спасов става един от изпълнителните директори на новосформираното дружество „Трейс Сърбия“ АД. Инж. Предраг Спасов е председател на Управителния съвет на ФК „Машинац“, гр.Ниш. Носител е на наградата „СТРОИТЕЛ НА ГОДИНАТА НА „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД  за 2016 г.

Трейс Сърбия какъв клас пътища поддържа на територията на Р Сърбия и за какъв срок са договорите които сключвате с държавата?

Трейс Сърбия поддържа около 1500 км. републиканска пътна мрежа, което включва всички първокласни и второкласни  пътища на територията на Южна Сърбия. Отделно поддържаме и около 350 км общински пътища на територията на град Ниш.

Договорите за поддържане на републикански пътища са за срок от 3 годишен,с възможност за удължаване, докато договорите за поддържане на общинските пътища се сключват на две години.

Има ли особености при зимното почистване на пътища с транзитен трафик и общински пътища?

В Сърбия зимното поддържане при републиканските пътища  се разделя на три категории: А, B и C. Спрямо категорията на пътните участъци има особености в превантивните действия и почистването. За участъците от категория А за обработка на настилката е позволено да се  ползва само сол, докато за участъците от B и C категория се позволява комбиниране на сол с каменна фракция.

С колко и каква пътна техника и машини разполагате за поддържане на пътища при зимни условия, бази, аварийни екипи?

Трейс Сърбия разполага с многобройна и модерна техника, от която една част е оборудвана и се ползва за зимно поддържане. Според плана, който се изготвя за поддържане на пътищата при зимни условия, в този сезон разполагаме с 30 камиона за поддържане на републиканските и 4 камиона за поддържане общинските пътища. Предвидени са и 15 лекотоварни превозни средства и 25 тежки машини. Техниката и материалите са разположени в 11 опорни пункта. Сформирани са 4 аварийни екипа, които са на разположение 24 часа в денонощието и излизат на терен при необходимост.

Имате ли достатъчни количества пясък и луга, както и препрати за премахване опасностите от обледяване на пътната настилка?

Да, имаме, тъй като съгласно договора сме задължени преди започване на зимния сезон да осигурим всички необходими количества сол и каменна фракция.

Какъв е алгоритъмът на работа за поддържане на пътя, в съответствие с това  дали вали дъжд, вали сняг или не вали сняг, но температурите са много ниски и има силни ветрове?

Техническите лица от т.нар. опорни пунктове, във всеки един момент, според метеорологичните условия съобразяват подхода и начина на работа, но винаги с особено внимание на превантивните действия.

Кога се счита, че аварийните Ви екипи са си свършили работата? Как контролирате процеса, машините Ви имат ли GPS, софтуерна програма, видеонаблюдение?

Представители на възложителя „Пътища Сърбия“ постоянно извършват мониторинг върху процеса и спрямо поставените норми според категорията на всеки участък, констатират кога работата е свършена. Цялата ни техника е оборудвана с GPS уреди и софтуерна програма, като някои от машините се контролират с видеонаблюдение.

Има ли разлика в организирането и финансирането на зимното поддържане в Сърбия и България?

Зимното поддържане в Сърбия се организира, изпълнява и отчита по нов модел включващ две основни направления. Основната разлика спрямо зимното поддържане в България се явява в начина на сертифициране и плащане на извършената работа. Там са включени всички разходи за осигуряване на необходимите материали, химически вещества, механизация и човешки ресурси за целият зимен сезон и се плащат на равни месечни вноски на изпълнителя. По този начин се минимизира финансовия риск върху изпълнителя и той е длъжен постоянно да държи в наличност и изправност всички предвидени ресурси и при необходимост да излезе на пътя да си свърши работата по най-ефективния и бърз начин. Отчитането на тази свършена работа по същество не се различава от България.

Втората съществена разлика е в самата практика наложена през годините в зимното поддържане на пътищата в Сърбия, а именно  използването на значително по-големи количества химически вещества и материали за сметка на по-малко техника.

От коя дата започва кампанията за зимно поддържане?

Зимното поддържане, според новия закон за движение по пътищата в Република Сърбия започва на 1-ви ноември.

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

google-site-verification: google8d719d63843e6dc9.html