15.9 C
София
понеделник, 27 юни 2022 г.

Цветана Манева се сбогува със сцената

Кадър: БНТ
„Ако имаше тази вечер изгряваща звезда, аз се чувствам като залязваща. В ситуацията, че си отиваш, няма нищо драматично“, каза Цветана Манева, приемайки наградата си „Аскеер“ за цялостно творчество нa церемония в Теaтър „Бългaрскa aрмия“. Тази година спектакълът се проведе под надслов „Урок по български“ и бе посветен на 300-годишнината от рождението на Паисий Хилендарски.
„Всяко нещо на този свят има край и в последно време аз нямам достатъчно сили вече да оползотворявам по най-добрия начин онова, което се крие дълбоко в душата ми, и което винаги съм се стремяла и съм успявала да предам на публиката, дошла на театър. Ние заслужаваме обич, тъй като хората на театъра са най-чувствителните, емоционалните и преданите. А пък този свят, който така устремено се е запътил да стане, извинете ме, срамен, жесток, да ни чертае бъдеще, че ще опустеят пространствата в които живеем, творим, съществуваме, мечтаем… Вярваме и искаме да има хора след нас, които също така да мечтаят, представа си нямате. Аз твърдо вярвам, че всичко това може да се върши в театъра. Ако и вие мислите така, може да ми благодарите, като ми изръкопляскате за последен път“, просълзи залата Манева.
„Опашката“ на плевенския Драматичен театър, спектакъл по едноименния роман на Захари Карабашлиев, получи „Аскеер“ за най-добър спектакъл. Като големия победител на вечерта се очерта Пловдивският театър с три награди, а Народният театър, който водеше със седем номинации, получи две статуетки.
Почетен „Аскеер“ бе присъден на актрисата Меглена Караламбова.
Отличените с „Аскеер 2022“
Най-добро представление: „Опашката“ от Захари Карабашлиев – Драматично-куклен театър „Иван Радоев“ – Плевен
Режисура: Диана Добрева за „Коприна“ по романа на Алесандро Барико, драматизация Александър Секулов, постановка на Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив
Съвременна българска драматургия: Александър Секулов за „Народът на Вазов“, постановка на Народен театър „Иван Вазов“
Моноспектакъл: „На живо“ по текст на Яна Борисова, режисьор Димитър Коцев- Шошо, сценография Никола Тороманов – Фичо, композитор Милен Кукошаров, с участието на Александра Сърчаджиева и Радена Вълканова, постановка на „Контра план“
Водеща женска роля: Мария Каварджикова за ролята ѝ на Пилар в „Една испанска пиеса“ от Ясмина Реза, постановка на Малък градски театър „Зад канала“
Водеща мъжка роля: Малин Кръстев за ролята му на Мариано в „Една испанска пиеса“ от Ясмина Реза, постановка на Малък градски театър „Зад канала“
Поддържаща женска роля: Лили Шомова за ролята ѝ на Кристин в „Госпожица Юлия“ от Аугуст Стриндберг, постановка на Театър „Възраждане“
Поддържаща мъжка роля: Юлиан Вергов за ролята му на Иван Вазов в „Народът на Вазов“ от Александър Секулов, постановка на Народен театър „Иван Вазов“
Изгряваща звезда: Сдружение „Суматоха“ за „Въпреки живота, всичко е любов” по Виктор Пасков, постановка на Драматичен театър „Рачо Стоянов”– Габрово
Сценография: Мира Каланова за „Коприна“ по романа на Алесандро Барико, драматизация Александър Секулов, постановка на Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив
Костюмография: Марина Райчинова за „Коприна“ по романа на Алесандро Барико, драматизация Александър Секулов, постановка на Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив
Театрална музика: Николай Иванов за „Шахнаме: Сказание за Зал“ по Фердоуси – Театър Азарян, Национален дворец на културата и Фондация „Ден Гри“
Източник: bg-voice.com
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

google-site-verification: google8d719d63843e6dc9.html