21.3 C
София
вторник, 16 август 2022 г.

„Молих се на АПИ да измият мантинелите и да изправят пътните знаци. Не стана“

Снимки: интернет

Осемкратният рали шампион на България Димитър Илиев, който доскоро беше част от Агенцията за безопасност по пътищата, описа възмутителна картина на безхаберие и отказ от изпълнение на елементарни решения за подобряване на сигурността на шофьорите.
Илиев коментира, че е бил принуден да се моли на чиновници в АПИ да вземат мерки за справяне с очевидни проблеми по най-опасните отсечки. Шест месеца по-късно нищо от това не е свършено.
„Най-знаково беше отношението на Агенция „Пътна инфраструктура“. Тя е собственик на повечето от републиканските пътища в България. Там се корени проблемът. Те трябва да решават инфраструктурните проблеми. Почти на всяка среща – а те са над 40 срещи – те ми обясняват как не може да се направи нещо и нямат ресурс за елементарни неща. От ден първи ги моля да измием мантинелите заради светлоотразителите, по които шофьорите се ориентират къде да карат в тъмната част на денонощието. До ден днешен не са измити. Моля се да изправим знаци. До ден днешен не са изправени. Това е чиста загуба на време“, каза той в интервю за „Нова нюз“.
Илиев твърди, че блокадата на АПИ се е усилила още повече, след като Слави Трифонов обяви, че прекратява участието на ИТН в коалицията.
„Тази съпротива стана още по-силна. Усещайки, че се разклаща стабилността на правителството, вече съвсем нямаше смисъл да стоя в агенцията. Това е съпротива на всички нива и е повсеместен проблем. Повечето колеги от ПП споделят за такива пречки“, каза Димитър Илиев.
Той призна, че е напуснал Държавната агенция за безопасност по пътищата, защото е усещал сериозно психическо претоварване на фона на растящия брой на жертвите от тежки катастрофи.
„Аз знам, че някои от жертвите можеше да бъдат спасени наистина с малко усилия. Как успяват в другите държави да решават проблемите на момента, а ние ги точим с години? За елементарни неща – да сложим някъде маркировка, да отрежем храстите някъде, да изправим знак, да поставим мантинела – отнемаше месеци. Някои от нещата дори не се свършиха. Вие дори не можете да си представите съпротивата. Това са хора, които повече от 10 години работят в такива позиции, създали са си някаква златна среда, не искат да им се разбива статуквото, в което работят“, коментира той.
Илиев даде добра оценка за съвместната работа с „Пътна полиция“ на МВР, но посочи, че цялостно институциите не приемат отговорността за безопасността на пътя като своя основна грижа. Концепциите и стратегиите, които колегите му в държавната агенция са изработили, си остават на хартия.
Той предупреди, че корупцията в сектора на пътната безопасност „буквално убива“ и даде пример за дългогодишния отказ от справяне с проблема.
„Колко години се строи АМ „Хемус“, докъде е построена и как бяха раздадени последните пари за нея? Без план, без проекти, изтеглени в чували и изгубени след това… Безхаберие и масово построяване на пътища с некачествено строителство – те още не са построени, а вече започваме да ги ремонтираме и отстраняваме проблемите“, каза той .
Димитър Илиев коментира, че колегите му от ПП са „хора със страхотен морал и ценностна система“, но когато Кирил Петков го е помолил да остане и да се бори, автомобилният състезател е решил, че „има поне 100 други начина да си губя времето“.
„Най-голямото ми притеснение беше, че се превръщам в един от тези хора. Не може да имаме проблем, да искаме да го решим, а да ти се докарат още 10 довода защо не може да се намери решението.
Това е организация от хора, които не искат да им се промени начина на работа. Много се съмнявам някога отново да работя в държавна администрация“, каза още той.
Източник: boulevardbulgaria.bg
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

google-site-verification: google8d719d63843e6dc9.html